Page 20 - Toprak
P. 20
S.y.B. / BAŞkA düşünCeLere
SAygILIYIM
Oyun etkinliği bitmiş, yemek saati gelmişti. Uğur ve arkadaşları, neşe içerisinde öğretmenlerinin arkasında tren
olmuşlardı. Şarkılar söylerek yemekhaneye indiler. Yüksek sesle, isteklerini söylemeye başladılar. Diğer sınıflardan
gelen çocuklarla gürültü ve uğultu arttı.
Öğretmen: “Çocuklar! Gürültü, hepimizi rahatsız ediyor. Problemin çözülmesini isteyen, fikrini söyleyebilir.” dedi.
Uğur: “İsteklerimizi duyurmak için kaşıkla masaya vurabiliriz.” dedi.
Başka bir çocuk: “Her sınıf farklı vakitte yemek yesin.” dedi.
Bir diğeri: “Hiç konuşmayalım.” dedi. Çocuklar fikirlerini söylemeye devam etti. Öğretmen ve çocuklar, fikirleri
değerlendirdi.
Hep birlikte isteklerini kısık sesle iletmelerine karar verdiler.
( Bu bölüm 3. yönergeden sonra okunacaktır.)
Hikâyeyi dinleyelim, problemin ne olduğunu söyleyelim.
Çocukların çözüm önerileri neler? Sen nasıl bir öneride bulunmak istersin?
Hikâyenin sonunda hangi düşünce kabul edilmiş olabilir? Tahmin edelim. Hikâyenin sonunu
öğretmenimizden dinleyelim.
Kesik çizgileri birleştirerek elmaları tamamlayalım. 1 tane kırmızı, 2 tane yeşil olacak şekilde elmaları boyayalım.
Yarım elmaları tamamlayarak diğer yarılarını uygun renge boyayalım. 1919